Ispiši ovu stranicu

Pohodom župi Svetog Spasa u Mokošici biskup Uzinić završio kanonski obilazak biskupije: Utvrditi vjeru, probuditi nadu, potaknuti na ljubav

 

Pastirski pohod dubrovačkog biskupa mons. Mate Uzinić župi Svetog Spasa u Mokošici od 23. do 25. veljače 2018. godine bio je ujedno i posljednji kanonski pohod jednoj župi u prvom ciklusu kanonskih obilazaka župa Dubrovačke biskupije koji su započeli u ožujku 2013. godine pohodom župi sv. Nikole u Cavtatu. Od tada je dubrovački biskup svake pastoralne godine obilazio župe jednog dekanta počevši od župa Konavoskog dekanata, zatim Korčulanskog, Pelješkog, Stonskog pa do župa dekanata Dubrovnik 1 i Dubrovnik 2, te tako više dana boravio u svakoj od 61 župe, upoznavao se s oblicima župnog pastorala, susretao se s vjernicima, s njima razgovarao, molio, upućivao im poruke ohrabrenja i poticao ih na kvalitetniji kršćanski život prožet ljubavlju prema Bogu i bližnjemu.

 

Biskupov pastirski pohod župi u Mokošici počeo je u petak, 23. veljače dočekom biskupa ispred župne crkve. Dočekao je ga veliki broj vjernika, premda je vrijeme bilo nestabilno, kišovito. Nakon što je župljanin Miho (Mićo) Jozović pozdravio biskupa izvijanjem župnog barjaka, biskup je pristupio svim prisutnima i sa svima se rukovao, a potom su svi ušli u crkvu gdje su se pomolili i zamolili da ih Božja pomoć prati u ovom važnom događaju za župu. Poslije molitve i blagoslova biskup je u pratnji župnika don Ivice Pervana, koji je dekan dekanata Dubrovnik 2 kojem pripada ova župa ali i kanonik Stolnog kaptola, obišao mjesno groblje i pomolio se za one koji su tu pokopani. U pratnji gospođe Neđe Raguž biskup i župnik su pošli na grob hrvatskog branitelja pok. Željka Raguža i pomolili se za pokoj njegove duše, ali i za sve poginule hrvatske branitelje. Također su se posebno zaustavili na grobu pokojnog svećenika don Stijepa Kusijanovića, pomolili se za pokoj njegove duše, ali i za sve pokojne svećenike, redovnike i redovnice koje su pastoralno djelovali u ovoj župi.

 

Istoga dana biskup je obišao djecu i odgojiteljice u tri prostora dječjeg vrtića "Pčelica" koji se nalaze u Mokošici. Djeca su biskupu pjevala dječje, ali religiozne pjesme, on je njima darovao knjige, slikovnice s biblijskom tematikom, bombone, a i oni su njemu uručili poklon.

 

Biskup Uzinić je tijekom svog pohoda obišao više obitelji u ovoj župi, susreo se s njihovim mlađim i starijim članovima, kao i onim s posebnim potrebama, te bolesnima. Zanimljiv susret bio je sa staricom koja nikada nije išla u školu, ali je sama naučila čitati i pisati te je Novi zavjet pročitala dvanaest puta.

 

Biskup je posjetio i dom za starije i bolesne osobe „Termoterapiju“ gdje ga je dočekala v.d. ravnateljica Vesna Babarović s glavnom sestrom. Nakon što je obišao sve sobe u kojima se nalaze nepokretni ili slabo pokretni štićenici, biskup je ostao na objedu s onim štićenicima koji su bolje pokretni i koji dolaze u njihovu blagovaonicu na obroke.

 

Sa župnikom je biskup molio časoslov, vjernicima je bio na raspolaganju za ispovijed, te je u petak predvodio pučku pobožnost križnoga puta. Molio se „Križni put oca i majke“ koji je napisan u povodu nacionalnog susreta obitelji koji će biti u rujnu ove godine u Splitu i Solinu, a vjernici su čitali razmatranja. Po završetku pobožnosti križnoga puta biskup je predvodio euharistijsko slavlje pod kojim je i propovijedao. U propovijedi je naglasio važnost obiteljske molitve te obitelji kao zajednice ljubavi.

 

U subotu, 24. veljače, drugog dana vizitacije, biskup se susreo s krizmanicima. Bili su prisutni i stariji i mlađi krizmanici. Biskup im je održao katehezu, ali ih i pitao o njihovom angažmanu u župi. Slijedio je susret s prvopričesnicima, ministrantima, djecom iz kreativne radionice, animatorima.

 

Molitvu srednjega časa biskup je molio u župnoj crkvi u zajedništvu sa župnikom, članovima Župnog ekonomskog vijeća, Župnog pastoralnog vijeća, Caritasa, vjeroučiteljima i predsjednicima bratstava. Nakon molitve uslijedio je susret biskupa s njima, te zajednički objed.

 

 

Poslije objeda biskup je imao sastanak s vjeroučiteljima. U ovoj župi živi 5 vjeroučitelja: Ivo Kralj, Simona Gavrić, Krunoslav Batinić, Kristina Vukušić i Kristina Ćibarić.

 

U poslijepodnevnim satima biskup je pohodio Petrovo selo gdje ga je ispred crkvice Gospe od Zdravlja dočekala lijepa skupina vjernika. Barjak je izvijao Stijepo Svićarević, pozdravljajući biskupa. Nakon pozdrava i molitve predsjednik bratstva Gospe od Zdravlja – Petrovo selo, Pero Kaciga izložio je povijest crkvice i lokaliteta. Na groblju je biskup predvodio molitvu za pokojne. Toga poslijepodneva biskup je pohodio i Sustjepan, a barjak crkve sv. Stjepana je izvijao Pasko Kapetanić. Cvijeto Kapetanić i Ante Šoljić su izložili povijest kapele ali i cijeloga mjesta. Biskup je također obišao groblje i crkvicu sv. Nikole, a onda je predvodio molitvu na groblju kod spomen obilježja podignutom u čast braniteljima Sustjepana. O tim danima stradanja i obrane biskupu je govorio Dinko Tomić, sudionik ratnog vremena i tih nemilih događaja. S crkvicom sv. Antuna Padovanskoga, u kojoj se na blagdan sveca slave tri mise i sve su dobro posjećene, biskupa je upoznala Alojzija (Lole) Putica.

 

Nedjeljnu misu biskup Uzinić je, uz koncelebraciju župnika Pervana, predvodio u crkvici sv. Stjepana prvomučenika, a župnik je na kraju mise biskupa upoznao s pastoralom u ovom dijelu župe. Sustjepanci su priredili čašćenje u podtrijemu crkve te su tako imali prigodu malo popričati i podružiti se s biskupom.

 

Trećeg dana pohoda u kišovitu i snježnu nedjelju, 25. veljače, biskup je u župnoj crkvi predvodio dvije mise. Na drugoj misi biskup je bogoslovu Josipu Mudrom podijelio službu akolite. U propovijedima je biskup protumačio liturgijska čitanja i izrekao neke poruke župnoj zajednici.

 

Govoreći o pročitanom evanđelje o preobraženju Gospodinovom biskup Uzinić je vjernicima objasnio i kontekst kako bi bolje razumjeli taj događaj. A kontekst je bila činjenica da je prije događaja preobraženja Isus učenicima prvi put navijestio svoju muku i smrt, što oni uopće nisu očekivali jer su pošli za Isusom sa nekim svojim očekivanjima poput toga da će Isus promijeniti političku situaciju njihove zemlje, da će protjerati mrske Rimljane, da će oni u tom njegovom kraljevstvu koje će osnovati zauzeti nekakve ministarske položaje. Zbog toga su bili razočarani, nezadovoljni, puni straha i beznađa. Zato je Isus s ovim preobraženjem želio „utvrditi vjeru svojih učenika u to da je on doista Krist Mesija bez obzira što to ne znači onakav Krist, onakav Mesija kakvog su oni očekivali i kakvog je očekivao židovski narod.“ Tu njegovu sliku Mesije potvrđuju na neki način starozavjetni Mojsije i Ilija u preobraženju, potvrđujući da je sve što su oni govorili, da su njihova očekivanja, njihova proročanstva ostvarena u Isusu iz Nazareta i da je on doista onaj koji je u Starom zavjetu iščekivan, da je on doista Krist pomazanik. Uz utvrđivanje vjere učenika Isus je također pogledom u budućnost želio u njima probuditi nadu da kad dođe križ, kad dođe muka, kad dođe odbačenost da imaju pred očima to da to nije kraj, da će se Isus nakon muke i smrti preobraziti, da će on uskrsnuti. Događaj preobraženja Isusova želi također sve Isusove učenike, uključujući i današnje vjernike, potaknuti na usvajanje Isusove logike, Isusovog stila života, na življenje ljubavi, na služenje, na nošenje križa s Isusom i za Isusom.

 

Potičući vjerničku zajednicu na življenje vjere, nade i ljubavi u svakodnevici, u svojim obiteljima, župi, društvu biskup Uzinić je naglasio potrebu osobnog davanja i služenja: „Svatko kad se daje čini druge sretnima, ali čineći druge sretnima on zapravo postaje sretan.“

 

Župa Svetog Spasa Mokošica/A.T.

 

Galerija slika