Dubrovačka Biskupija

Euharistijsko klanjanje uz razmatranje o tome zašto euharistija vjernicima toliko nedostaje

Euharistijsko klanjanje uz razmatranje o tome zašto euharistija vjernicima toliko nedostaje

 

U izravnom prijenosu s oltara Gospe od Porata u dubrovačkoj katedrali Gospe Velike 7. travnja održano je treće po redu euharistijsko klanjanje predviđeno kao zamjena 40-satnom klanjanju u Velikom tjednu koje je svake godine započinjalo nakon svečane mise na Cvjetnicu i završavalo prije mise Posvete ulja. Klanjanje je predvodio dubrovački biskup mons . Mate Uzinić.

 

Biskup se je na samom početku molitve zahvalio Gospodinu na milosti što kao vjernici i „na ovaj način možemo biti zajedno i da možemo biti s Isusom zajedno“. Uoči Vazmenog trodnevlja, središnjeg spomena sjećanja na Isusov fizički boravak među ljudima, a koje počinje otajstvenim obnavljanjem Isusove trajne prisutnosti među ljudima u euharistijskom kruhu, biskup je to otajstvo razmatrao s vjernicima u online prijenosu pomoću misli pape Franje. Želimo sebi posvijestiti da je Isusova euharistijska prisutnost kao i euharistija sjećanje, sjećanje na Isusovu ljubav, sjećanje na Vazam i otkupljenje, da je Isusova euharistijska prisutnost uvijek ponovno obnavljanje tog vazmenog otajstva koje se najsvečanije slavi upravo u ovom trodnevlju, kazao je biskup i nastavio: „Pomozi nam da se sjetimo kako bismo u tom sjećanju, jer u ovim okolnostima nije moguće drugačije, mogli postati dio tog otajstva a onda i uživati plodove Isusovog spasenja.“

 

U lipnju 2017. godine u svojoj propovijedi na misi koju je imao ispred Lateranske bazilike,s laveći Tjelovo, papa Franjo je promišljao o Mojsiju koji govori narodu da se sjećaju svih puteva kojim ih je Gospodin Bog vodio, da ne zaborave Gospodina Boga svoga koji ih je hranio u pustinji s manom. „Ja u Tvojoj prisutnosti govorim: ovo činite meni na spomen“, nastavio je svoju molitvu biskup, “Rekao si nam da te se spominjemo. Ti si živi kruh koji je sišao s neba i kao takav među nama si, prisutni sakrament sjećanja koji nas na pravi i opipljiv način podsjeća na priču o Božjoj ljubavi prema svima nama.“

 

U svojoj daljnjoj molitvi biskup je skrenuo pozornost kako je sjećanje bitno za vjeru kao što je voda za biljku, a Riječ Božja na ovaj dan vjernicima govori da se sjete. Potaknuo je vjernike da se sjete svega što je Gospodin činio za njih temeljem njihove osobne povijesti spasenja. Biljka bez vode ne može ostati živa i donijeti plod. Ni vjera osim ako iz dubine ne crpi sjećanja na sve što je Gospodin za nas učinio ne može ostati živa i donijeti plod, kazao je dubrovački biskup. Promišljajući nadalje zašto je vjernicima kroz ove dane teško bez euharistije i euharistijskog zajedništva, ustvrdio je da je to zato jer se „na neki način sprječava naše sakramentalno sjećanje“. Također je zahvalio Gospodinu zato jer se ovo stanje može prebroditi.

 

Zatim se biskup u razmatranju opet vratio na riječi pape Franje „sjećati se“, potičući vjernike da promišljaju i ne zaborave tko je onaj koji ih ljubi i kojeg su pozvani ljubiti zauzvrat. Ova jedinstvena sposobnost koju nam je Gospodin dao je danas znatno oslabila, primijetio je. Uslijed tolike sulude aktivnosti čini se da mnogi ljudi i događaji prolaze u vrtlogu. Biskup je na trenutak stao i zahvalio Gospodinu za vrijeme koje, uz ostalo, pruža i mogućnost da zaustavljanje u svim aktivnostima i izlazak iz tog vrtloga.

 

“Hvala ti što i u ovim krivim crtama možemo prepoznati tvoju ljubav“, nastavio je dalje spontanu molitvu biskup Uzinić. Potom se biskup ponovo vratio riječima pape Franje rekavši da brzo otvaramo stranicu u potrebi za novostima a ne možemo zadržati sjećanja. Tako riskiramo da ostanemo na površini stvari bez silaženja dublje, bez šire vizije koja nas podsjeća tko smo i kamo idemo, kazao je. U našem rascjepkanom životu Gospodin nam dolazi u susret. Papa kaže da u kruhu života Gospodin dolazi k nama čineći se skromnim obrokom koji nam ljubazno iscjeljuje sjećanje ranjeno mahnitim ritmom života. Euharistijski Isus je spomen Božje ljubavi. U euharistiji se pamte Isusove patnje i prisjećamo se Božje ljubavi prema nama što nam daje snagu i podršku na našem putovanju. Zato nam euharistijsko slavlje čini toliko dobra, zato nam toliko nedostaje. Ono nije apstraktno, hladno i površno sjećanje nego je živo sjećanje koje nas tješi. Papa kaže da euharistija ima okus Isusovih riječi i djela, ona je miomiris Isusovog duha. Kada Isusa primimo naša su srca svladana sigurnošću Isusove ljubavi.

 

Euharistija je i zahvalno sjećanje jer nas čini da se vidimo kao očeva djeca koju on voli i hrani. Ona nam pruža i slobodno sjećanje jer Isusova ljubav je i oprost i iscjeljuje rane prošlosti. Euharistijska prisutnost nam pruža strpljivo sjećanje jer u svim našim nevoljama znamo da u nama ostaje Isusov duh. Euharistija je i mogućnost da se u slavlju u nju uključimo, nas potiče i na najgrubljem putu, poput ovoga koje trenutno proživljavamo, da nismo sami. I kad god se Gospodinu obratimo da nas obnavlja svojom ljubavlju, euharistija nas trajno podsjeća da nismo izolirani pojedinci, već da smo jedno tijelo. Kao što su ljudi u pustinji skupljali manu što je pala s neba i dijelili je u obiteljima tako i nas Isus, kruh koji je s neba sišao, poziva da ga primamio među sobom dijelimo.

 

Euharistija je sakrament jedinstva, nastavio je biskup, tko god prima Isusa ne može ne biti graditelj jedinstva. Biskup je zamolio da Isusov kruh jedinstva ozdravi ambicije ljudi da gospodare nad drugima, da pohlepno skladište stvari za sebe, da potiču neslogu i kritiziranje. Molio je da euharistija probudi u nama radost življenja u ljubavi bez suparništva, ljubomore i zlobnih ogovaranja.

 

Neka taj kruh u kojem nam se Isus daje, makar ga i ne možemo primit, duhovnim sjedinjenjem postane hrana za strpljivo podnošenje i za služenje u ljubavi, kazao je. Kada iskusimo Isusa i njegovu euharistijsku prisutnost i na ovaj način želimo se nastaviti klanjati Isusu i zahvaljivati za ovaj najveći od svih darova, za živi spomen Božje ljubavi koja nas čini jednim tijelom i vodi k jedinstvu.

 

Nakon ovih uvodnih misli biskup je nastavio s molitvom zlatne krunice. Dodao je da će on moliti na krunicu pape Franje, a papina promišljanja će povezati s okolnostima u kojima se danas živi. Biskup se potom molio za našu preminulu braću i sestre od posljedica Covid-19, sve duše u čistilištu i njihove ožalošćene obitelji,Crkvu i cijeli svijet koji se suočavaju s pandemijom, bolesnike i njihove obitelji, liječnike, medicinske sestre i tehničare, državne dužnosnike, članove kriznih stožera, policiju, vojsku, vatrogasce, medijske djelatnike, trgovce i volontere i sve druge koji su pokazali spremnost izložiti zdravlje i svoje živote u nesebičnom pomaganju drugima,osamljene i prestrašene, kao i sve nas da s strpljivošću i pouzdanjem i odgovornim ponašanjem.

 

Biskup je posebno molio za siromahe ,one koji su ostali bez posla u ovoj krizi i one koji se nalaze u Africi i suočavaju s gladi u doslovnom smislu te riječi.za sve one koji trpe zbog ljudske sebičnosti, nepravde, diskriminacije, korupcije i kriminala uključujući sve njih uključujemo u ovu molitvu.

 

Biskup je potom molio litanije prisjećajući se klanjanja u Rimu 25.ožujka 2020. Nakon blagoslova s Presvetim izmoljena je molitva Gospi od Porata.

 

Uz biskupa u molitvi su sudjelovali katedralni župnik don Marin Lučić, katedralni kapelan don David Marijanović ,generalni vikar don Hrvoje Katušić,a prigodnom pjesmom je pratila voditeljica Katedralnog mješovitog zbora prof. Maja Marušić.

 

J.G.

Klanjanje 0704 01

Klanjanje 0704 01a

Klanjanje 0704 02