• Stari Grad
  • Stari Grad

Izbornik

Pozivnica za misu! Odazovimo se, Gospodin nas s radošću očekuje. Čini se da Isus nije imao pojma o običajima visokog društva jer u visokom društvu bogatih, moćnih i slavnih rijetko bi tko odbio sličan kraljevski poziv na svadbenu gozbu vlastitog sina. Iako se, pada mi na pamet,  nešto slično dogodilo u slučaju predsjedničke inauguracije američkog predsjednika Trumpa kad su mu neki na taj način odlučili poslati određenu političku poruku. Kako bilo, ljudi iz visokog društva, i ne samo oni iz visokog…
Pročitaj više...
 Crkva za sve ljude i narode. Prispodoba o vinogradarima ubojicama je Isusov proročanski govor o vlastitoj smrti kojim želi opisati odnos između Boga i njegovog izraelskog naroda, naroda kojeg je Bog izabrao između svih drugih naroda da mu bude „predraga svojina mimo sve narode“ (Izl 19,5), naroda kojemu je Bog slao proroke koje oni istukoše, ubiše, kamenovaše, a zatim i vlastitog Sina kojeg oni pograbe, izbace, ubiju. Ni ova prispodoba, kao uostalom i druge prispodobe, ne može se, u svom…
Pročitaj više...
  Bogu malo znače samo lijepe riječi i obećanja. On traži konkretan kršćanski život u svakodnevnici. Prispodobom o dvojici sinova od kojih jedan kaže „da“ i ne učini, a drugi kaže „ne“ i učini, Isus nas ponovo šalje u svoj vinograd, nastavljajući onu istu poruku o kojoj nam je govorio prošle nedjelje kroz prispodobu o radnicima prvog i posljednjeg sata. Sin koji kaže „da“, a čini „ne“ pripada radnicima prvog sata. To su, u ozračju Isusovog vremena, osobito bili vođe izraelskog…
Pročitaj više...
  Radnici prvog i posljednjeg sata: Sama mogućnost rada u vinogradu Božjem je vrijedna i važna. Čitamo li današnji evanđeoski ulomak s pozicija tržišnog kapitalizma, kojemu nije puno stalo do radnika i društva, nego mu je cilj isključivo zarada, on nas može zbuniti. Isus, međutim, ne govori o tržišnoj ekonomiji. On govori o duhovnoj stvarnosti. U tržišnoj ekonomiji se vrijednost rada, a tim i sreća zbog onog što se radi, mjeri plaćom, odnosno zaradom. U duhovnoj stvarnosti – a u…
Pročitaj više...
  Kršćansko opraštanje: Oprostimo voljom bez obzira na osjećaje. Nakon prošlonedjeljne pouke o dužnosti bratske opomene, današnja nas liturgija poučava dužnosti opraštanja. Pozivajući nas, u ulomku koji nam je danas ponuđen kao prvo čitanje, da ne gajimo srdžbu i mržnju i da opraštamo, već nas je mudri Sirah, koji svojom mudrom poukom nadilazi starozavjetni zakon o odmazdi, upozorio da je opraštanje preduvjet da bi nama bilo oprošteno: „Oprosti nepravdu svojemu bližnjemu, pa kad budeš molio, grijesi će se tvoji oprostiti.…
Pročitaj više...
Isus preporuča bratsku opomenu: Podržavajmo jedni druge, ali i s ljubavlju opominjimo. Crkva nije zajednica bezgrešnih. Ona je zajednica muškaraca i žena koji, sa svim svojim ograničenjima i slabostima, pokušavaju zajednički, kao braća i sestre, nasljedovati Isusa Krista i onaj put koji nam je on živeći među nama navijestio i posvjedočio. Jer smo grešni – grijeh ne samo da uvijek vrijeđa Boga, nego također uvijek narušava i naše bratsko-sestrinske odnose – na tom Kristovom putu nam je, uz milost Božju,…
Pročitaj više...
Božje i ljudske perspektive: Neka nam na pameti bude ono što je Božje, a ne ljudsko U mojemu odgoju važnu je ulogu imala moja pokojna baka. No ono što sam zapamtio kao njezinu značajku bilo je to da bi nas djecu kad bismo napravili nešto dobro hvalila, a u drugom trenutku, ako nešto ne bismo napravili onako kako treba, bi nas toliko kudila da se činilo kao da onog dobra koje je maločas hvalila nije uopće bilo. Bile su to…
Pročitaj više...
Isusova „anketa“: Što vi kažete tko sam ja? Da bi se o nekoj temi prikupila različita mišljenja služimo se anketama. Ankete se prakticiraju gotovo na svim područjima. Osobito su popularne u svijetu politike i trgovine gdje služe u promidžbene svrhe. U današnjem evanđelju se i Isus poslužio nekom vrtom ankete da bi saznao mišljenja o sebi i svojem javnom djelovanju. Njegova se anketa svodi na dva pitanja: „Što govore ljudi, tko je Sin Čovječji?“ i „A vi, što vi kažete…
Pročitaj više...
  Nitko nije isključen iz Božje brige i blizine Želimo li umanjiti negativan dojam koji nam može ostaviti Isusov odgovor ženi Kanaanki u današnjem evanđeoskom ulomku, trebali bismo napustiti naš zapadnjački mentalitet i vratiti se u Isusovo vrijeme, okolnosti, mentalitet i kulturu njegova vremena i njegovoga naroda. Isus je živio na sasvim određenom prostoru i sasvim određenom narodu. Bio je Židov i kao Židov je suosjećamo s ugroženošću svog naroda. Premda je povremeno razgovarao i s pripadnicima drugih naroda i vjera, on se prvenstveno obraćao članovima svog vlastitog naroda. Nikad u svom propovijedanju…
Pročitaj više...
Svatko se od nas susreće se s razočaranjem. Utjeha je u susretu s Bogom. Razočarenje, ali i izlaz iz tog stanja u susretu s Bogom i molitvu, tema je koja povezuje sva tri svetopisamska čitanja ove devetnaeste nedjelje kroz godinu u godini A.            Razočaran je prorok Ilija koji se, revnujući gorljivo za Gospodina, sukobio i s političkim i s religioznim vođama svog naroda zbog toga što su napustili savez otaca, ali i s vlastitim narodom koji je tolerirao takvo…
Pročitaj više...