• Stari Grad
  • Stari Grad

Izbornik

Biti kršćanin znači biti onaj koji u otvorenosti Duhu Svetome ispovijeda spasenje koje se dogodilo u Isusu Kristu, po kojemu u Bogu prepoznajemo Oca, a u bližnjima braću i sestre. Budući da nam je Bog Otac u Kristu objavio očinsku ljubav koja nema granica, razumljivo nam je da ni naša ljubav prema njemu ne smije imati granica, nego da ga, u otvorenosti nadahnućima Duha Svetoga koji je naš trajni pratilac i pomoćnik, trebamo ljubiti, u skladu sa starozavjetnom zapovijeđu koju…
Pročitaj više...
  „Žetva je velika, ali radnika malo. Molite dakle gospodara žetve da radnike pošalje u žetvu svoju. Idite!“ Nakon prvog poslanja koje je bilo upućeno dvanaestorici apostola koji su bili poslani Izraelskom narodu i koji simboliziraju papu, biskupe i svećenike (Lk 9, 1-6), u današnjem evanđeoskom ulomku Isus daje misionarsko poslanje i sedamdesetdvojici učenika, koji simboliziraju sve vjernike. Naglasak današnjeg evanđelja je na univerzalnosti poslanja. Svi kršćani su poslani. I zato nema ni jednog kršćanina koji bi smio misliti da…
Pročitaj više...
  Iako nas je današnji ulomak iz Prve knjige o kraljevima prisjetio jedne od završnih epizoda iz života proroka Ilije, prvi dio današnjeg evanđeoskog ulomka u kojemu Jakov i Ivan pitaju Isusa hoće li zazvati s neba oganj na samarijansko selo koje ih nije primilo, upućuje nas na jednu drugu epizodu iz njegovog života. Riječ je o početku Druge knjige o kraljevima koji govori o tome kako je prorok Ilija dvaput sazvao oganj s neba na pedesetnike i pedesetoricu vojnika…
Pročitaj više...
  Jedna od prepoznatljivih značajki našeg vremena koju upotrebljavamo, ali i zloupotrebljavamo, je ispitivanje javnog mnijenja. Tom se tehnikom služimo ne samo da bismo saznali što o pojedinoj pojavi ljudi misle, nego i da bismo formirali to isto javno mnijenje koje ispitujemo. Upravo na tom planu formiranja javnog mnijenja ispitivanjem javnog mnijenja, događaju se upotrebe, ali i zloupotrebe javnog mnijenja, jer se javnim mnijenjem nerijetko manipulira da bi se promijenila percepcija stvarnosti i prilagodila interesu pojedinca ili različitih interesnih skupina.…
Pročitaj više...
Današnji evanđeoski ulomak – koji se kao i cijelo Lukino evanđelje izvrsno uklapa u Izvanredni jubilej milosrđa – se može protumačiti i ulomkom iz Poslanice Galaćanima koji nam je ponuđen kao drugo čitanje. U toj se, naime, poslanici sv. Pavao bori protiv teološke zablude onih koji su obraćenim poganima nametali vršenje Mojsijeva zakona, smatrajući da za spasenje nije dovoljno samo krštenje, nego da je potrebno i obrezanje. Ovakva teološka zabluda ne dovodi u pitanje samo pojedinačno spasenje, nego i cjelokupno…
Pročitaj više...
  Nije potrebno govoriti da ljudski život nije uvijek lijep, radostan i ugodan. Život to sam pokaže, prije ili kasnije. Poteškoća ove ili one vrste imamo svi. Osim onih, rekao bih, svakodnevnih poteškoća, kojima smo često uzrok mi sami sebi, a često i drugima oko sebe, kao i oni nama, svi se suočimo i s problemima i poteškoćama koje nemaju uzrok u nama, nego izmiču našoj volji. Ovo se u konačnici svede na onaj krajnji problem s kojim se treba…
Pročitaj više...
  Današnji evanđeoski ulomak nas je upoznao s jednim od mnogih Isusovih čuda, čudom ozdravljenja satnikovog sluge. U središtu ovog ulomka ipak nije sluga i njegovo čudesno ozdravljenje, nego je satnik i njegova čudesna vjera, vjera koja je, iako nije pripadao židovskom narodu i bio je poganin, zadivila i Isusa do te mjera da je okupljenom mnoštvu koje ga je pratilo izjavio: »Kažem vam, ni u Izraelu ne nađoh tolike vjere.« Satnikovom izričaju vjere divi se i Crkva koja mu…
Pročitaj više...
  U mnoštvu odgovora na pitanje tko je Bog, nalazi se i naš kršćanski odgovor. Za razliku od drugih odgovora na to pitanje o Bogu koje možemo čuti, ovaj je odgovor poseban po tome što je to odgovor koji je Bog u Bibliji dao o samom sebi. Naime, nismo mi shvatili tko je Bog u sebi, nego nam je, kroz svoj odnos prema nama Bog progovorio i o samome sebi. Govoreći nam kroz svoj odnos prema nama o samome sebi…
Pročitaj više...
Ne ulazeći u povijest nastanka pojedinih blagdana koji imaju svoju dugu povijest i nisu nastali u jednom trenutku, sažeto možemo reći da se pedeset dana nakon Pashe ili Vazma, proljetnog blagdana kojim su Židovi slavili prijelaz kroz Crveno more i izlazak iz egipatskog ropstva, slavio blagdan „Sedmice“, tako nazvan jer je započinjao sedam tjedana nakon Pashe, a po čemu je onda dobio i novozavjetni naziv Pedesetnica, kojim su se Židovi, uz zahvalu za početak nove žetve, svečano spominjali sklapanja saveza…
Pročitaj više...
  Posljednja je večera. Isus moli za jedinstvo svojih učenika, onih u dvorani posljednje večere i onih koji će na njihovu riječ povjerovati u njega. Njihovo jedinstvo će biti znak da su njegovi, ali i da je on Očev, odnosno da je on Krist kojega je Otac obećao poslati. „Ne molim samo za ove (okupljene apostole) nego i za one koji će na njihovu riječ vjerovati u mene (među njima i nas današnje kršćane): da svi budu jedno kao što…
Pročitaj više...