A+ A A-
Isusova poruka ljubavi i Božjeg opraštanja već pune dvije tisuće godina kruži ovom zemljom i prenosi se s generacije na generaciju. Pa ipak, poganski mentalitet koji Boga prikazuje kao onoga koji kažnjava, a ljude kojima se događa zlo kao one koji su to zaslužili svojim ponašanjem, nije iščeznuo sa zemaljske pozornice, nego se uvije ponovno vraća, pa čak i kod onih od kojih bi to najmanje očekivali, od nas kršćana. Koliko god smo svjesni da ovakva razmišljanja nemaju smisla, ona…
Pročitaj više...
U svojoj želji da se susretnu s nadnaravnim i dožive nadnaravno iskustvo mnogi se upućuju na mjesta navodnih Gospinih ukazanja, sudjeluju u različitim duhovnim seminarima, traže određenog duhovnog vođu koji im – bar tako se njima čini – bolje približava Boga. Zbog ovih razloga koji vjernike potiču da ovdje ili ondje, u ovom ili onom, traže nadnaravno iskustvo, i među nama svećenicima ima sve više onih koji se bave duhovnim seminarima, molitvama ozdravljenja i slično. O svemu tome sam čuo…
Pročitaj više...
Korizmeno vrijeme je i vrijeme posebne milosti, prilika za sabranost i obraćenje, blagoslovljeno vrijeme u kojemu bismo trebali otkriti kakvi kršćani jesmo i kakvi bismo kršćani trebali biti, ma zapravo izvrsna prilika da posložimo stvari u svome životu i donesemo prave odluka da bismo ustima ispovjedili da je Isus Gospodin i srcem vjerovali da ga je Bog uskrisio od mrtvih, a onda u skladu s tim i živjeli. To, priznati ćemo, nije lako jer kušnje su velike, a mi slabi,…
Pročitaj više...
Tri liturgijska čitanja su nas upoznala s tri Božja poziva upućena ljudima različitog porijekla, društvenog položaja, zvanja i zanimanja, ali s istim poslanjem da budu navjestitelji Boga i njegovih veličanstvenih djela koja objavljuju njegovu ljubav i slavu. Prvi poziv opisan u prvom čitanju je Izaijin poziv. Izaija je, čini se, bio pripadnih viših, kraljevskih ili svećeničkih, krugova. Poziv je dobio u vrlo teškim okolnostima za svoj narod negdje oko 742. godine pr. K. Drugi poziv je poziv apostola naroda Pavla.…
Pročitaj više...
Na prvi se mah sablažnjavamo zbog ponašanja Isusovih sumještana, ali razmislimo li malo bolje shvatiti ćemo da ih i nije teško razumjeti. Zamislimo nekog našeg rođaka, prijatelja, nekog našeg sumještanina koji, nakon što do svoje tridesete godine živi sasvim normalnim životom, onakvim kakvi svi mi više-manje živimo, u jednom trenutku potpuno promijeni svoj život, napusti kuću, obitelj i posao, počne hodati po okolnim mjestima propovijedajući i govoreći o Bogu, okupljajući oko sebe ljude koji su kao i on napustili obitelji…
Pročitaj više...
Današnje evanđelje je sastavljeno od dva različita dijela Lukinog evanđelja. U prvom, uvodnom dijelu, Luka nas upoznaje s nakanom da napiše evanđelje. Teofil, kojemu je to evanđelje upućeno, su svi oni koji ljube Boga. Nadam da smo i mi među njima. Toliko o uvodnom dijelu današnjeg evanđelja. Drugi dio današnjeg evanđelja odvodi nas u Nazaret u kojemu je Isus, prema Luki, započeo svoje javno djelovanje. Isus koji je trideset godina živio u Nazaretu, želi danas svoje sumještane upoznati sa svojim…
Pročitaj više...
Događaj u Kani Galilejskoj u kojoj je Isus Marijinim posredovanjem pretvorio vodu u vino i pobudio vjeru učenika – kako molimo u drugom otajstvu svjetla – pun je značenja i za razmišljanje nam nudi brojne teme. Zaustaviti ćemo se na jednoj od njih, a to je tema darežljivosti, darivanja, dara… Dati i dati se, pokloniti i pokloniti se – božićno vrijeme bilo je po sebi vrijeme darivanja, poklanjanja – pojmovi su koje često čujemo, pa i osobno izgovorimo. Nije samo…
Pročitaj više...
Božji Sin rođen u skrovitosti Betlehema proveo je tridesetak uglavnom nepoznatih godina u zabačenom mjestu imenom Nazaret. Konačno je došao čas da ono zbog čega se rodio, a što su do tada znali samo neki, objavi široj javnosti. Za mjesto objavljivanja izabrao je rijeku Jordan, a kao sredstvo objave Ivanovo krštenje obraćenja. Isus bi i danas izabrao slično mjesto, jer on bira i želi birati mjesta na kojima ljudi traže mir, suočavaju se sa sobom, otvaraju Bogu i bližnjima. Onda…
Pročitaj više...
Opisujući dolazak mudraca u pohode novorođenom židovskom kralju da bi mu se poklonili, evanđelist nas ne želi upoznati s povijesnim činjenicama nego nam želi prenijeti određenu poruku ili poruke jer ih ima više. Vezano uz činjenicu da mudraci nisu bili Židovi, a što znači da su ispovijedali drugu vjeru i pripadali drugim narodima, a prema tradiciji i različitim rasama, ja bih za danas izdvojio samo jednu poruku današnje svetkovine, a ta poruka je pouka o vjerskoj slobodi i toleranciji. Prema…
Pročitaj više...
'Sinko, zašto si nam to učinio? Gle, otac tvoj i ja žalosni smo te tražili.' Kako protumačiti ovakvo Isusovo ponašanje u dobi od dvanaest godina? Kao neposluh, kako kidanje obiteljskih veza, kako bijeg, kao neovisnost? Isus djeluje autonomno, ali to ne čini ni zbog kojeg od nabrojenih razloga. To čini zbog vjernosti svom pozivu, svjestan da je on Božji Sin: 'Zašto ste me tražili? Niste li znali da mi je biti u onome što je Oca mojega? Isusova svijest o…
Pročitaj više...