• Stari Grad
  • Stari Grad

Izbornik

Temelja poruka koju nam je Bog objavio u Isusu Kristu poruka je da nas Bog ljubi. Prošle nedjelje ta poruka nam je objavljena Isusovim sažaljenjem nad duhovnom glađu ljudi svog vremena 'jer bijahu kao ovce bez pastira'. Ove nedjelje to sažaljenje se proširuje i na njihovu fizičku glad. Bog ljubi čitavog čovjeka i u svim njegovim dimenzijama. Važno je ovo uočiti, osobito u ovim recesijskim vremenima, jer želimo li biti Isusovi nasljedovatelji, a to smo pozvani biti po našem biti…
Pročitaj više...
Božja riječ koju smo slušali prošle nedjelje potaknula nas je na propitivanje našeg kršćanskog poslanja u svijetu i vremenu u kojemu živimo. Shvatili smo da za biti kršćanin nije dovoljno svoje kršćanstvo moći potvrditi krsnim listom ili statističkim podatkom, već da kršćani trebamo biti i životom. Danas, kad smo se zajedno s dvanaestoricom vratili k Isusu da bismo sudjelovali u euharistijskom slavlju šesnaeste nedjelje kroz godinu, trebamo napraviti analizu onoga što smo učinili ili nismo učinili na planu ovoga biti…
Pročitaj više...
U početku svakog poziva nalazi se Bog. On je onaj koji bira, poziva i šalje koga hoće, kad hoće i kuda hoće. Koliko god da u praksi pokušavamo stvoriti određene kriterije procjene poziva, nisu nam poznati razlozi zašto bira jedne, a nije izabrao druge i zašto ih je poslao baš ovdje, a nije ondje. Mi bismo, prema kriterijima koje sugerira Amosov odgovor Amasji, očekivali da u Starom zavjetu pošalje proroka ili proročkog sina, a on umjesto toga šalje Amosa koji…
Pročitaj više...
Sveto pismo nas na mnogo mjesta izvještava o sukobu između Božjeg djelovanja i ljudskog očekivanja. Bog djeluje na jedan način, a ljudi ga ne uspijevaju prepoznati jer očekuju da bi on trebao djelovati na drugi način. Današnje evanđelje je primjer ovakvog sukoba između Božjeg načina djelovanja, koje se u očituje u osobi Isusa iz Nazareta i ljudskog očekivanja, koje očituje nesposobnost nazarećana da ga prepoznaju kao Krista (Mesiju) i proroka. Stanovnici Nazareta su znali da se s njihovim sumještaninom Isusom…
Pročitaj više...
Za svog kratkog javnog djelovanja Isus je učinio mnoga čuda. Neka od tih čuda su bila izmoljena od onih nad kojima su se dogodila, kao u slučaju gubavca ili slijepca od rođenja…, druga su izmoljena preko posrednika, kao u slučaju prvog čuda pretvaranja vode u vini ili ozdravljenja sluge rimskog satnika…, a neka na Isusovu osobnu inicijativu, poput čudesnog ribolova, hranjenja pet tisuća ljudi u pustinji, Lazarovog uskrsavanja… Sva čuda imaju jednu zajedničku crtu, a to je vjere. Tu crtu…
Pročitaj više...
Za svog kratkog javnog djelovanja Isus je učinio mnoga čuda. Neka od tih čuda su bila izmoljena od onih nad kojima su se dogodila, kao u slučaju gubavca ili slijepca od rođenja…, druga su izmoljena preko posrednika, kao u slučaju prvog čuda pretvaranja vode u vini ili ozdravljenja sluge rimskog satnika…, a neka na Isusovu osobnu inicijativu, poput čudesnog ribolova, hranjenja pet tisuća ljudi u pustinji, Lazarovog uskrsavanja… Sva čuda imaju jednu zajedničku crtu, a to je vjere. Tu crtu…
Pročitaj više...
Jacopo Tintoretto - Rođenje Ivana Krstitelja (oko 1554.) (detalj) U sjećanju iz najranijeg djetinjstva, a rođen sam na selu i djetinjstvo proveo na selu, ostao mi je i jedan detalj vezan uz svetkovinu sv. Ivana kojim se izražava veliko poštovanje prema tom svecu, a taj detalj je strogi post uoči ovog blagdana ne samo za ljude, nego i za životinje jer u znak poštovanja prema sv. Ivanu moja pokojna baka nije dojila janjce. Pitao sam je zašto to čini, a…
Pročitaj više...
Ugodno se svaki put ponovno susresti s Isusovom sposobnošću da u životu i u životnim događajima pronađe slike koje mu služe da bi nam na pristupačan i shvatljiv način prenio logiku Božjeg kraljevstva, ali i dao utjehu u našim prividnim – usuđujem se to reći nakon ovog evanđelja – pastoralnim neuspjesima. U današnjem evanđelju to čini kroz dvije slike.Prva slika je slika sjemena bačenog u zemlju čiji rast ne ovisi o sijaču. Dobro nam je poznata ova slika. Ratar sije…
Pročitaj više...
Nakon što je uspio prvog čovjeka, Adama i Evu, 'navući' na grijeh, otpočelo je neprijateljstvo između Zloga i čovječanstva: „Neprijateljstvo ja zamećem između tebe i žene, između roda tvoga i roda njezina: on će ti glavu satirati, a ti ćeš mu vrebati petu“. I to neprijateljstvo traje u prostoru i vremenu. I Zli uvijek bira sredstva za koja drži da će mu najlakše pomoći u ostvarenju njegovog plana, a taj plan je zavaditi i što više udaljiti Boga i čovjeka,…
Pročitaj više...
Isusov euharistiijski dar sebe samoga, njegovo postati jestiv za druge, da bi po tom daru, toj jestivosti, drugi bili spašeni, nije samo dar, nego je i poslanje koji u svakoj misi označava onaj latinski: "Ite, missa est" koji je u hrvatskom jeziku preveden kao: "Idite u miru", ali koji u svom izvornom značenju znači ne znači odlazak u miru, nego poslanje da i sami postanemo euharistija koju smo blagovali za druge. Poslanje je to koje od nas traži da ovom…
Pročitaj više...