A+ A A-
  Uspinjući se prema Jeruzalemu – uspinjanje prema Jeruzalemu znači uspinjanje prema križu – Isus je susretao mnoge ljude. Svaki put je, kako smo to mogli vidjeti u ovoj liturgijskoj godini u kojoj čitamo iz Lukinog evanđelja, te susrete koristio da bi onima koji ga slijede održao poticajnu pouku. U današnjem evanđelju čini to isto. Susreo je deset gubavaca. Guba je u ono vrijeme bila vrlo teška bolest koja je značila isključenje iz ljudske zajednice. Oni su ga zamolili da…
Pročitaj više...
 „Raspiruj milosni dar Božji koji je u tebi po polaganju mojih ruku“ – potiče Pavao svog učenika Timoteja u ulomku koji nam je navješten kao drugo današnje čitanje, a kojeg svatko od nas može i treba primijeniti na sebe, čineći sve kako bi se, poput žeravice na ognjištu u koju pušemo da bi zapalili nova drva koja smo po njoj naslagali, raspirio onaj milosni dar koji smo kao zreli kršćani primili polaganjem biskupovih ruku u sakramentu krizme, a mi svećenici…
Pročitaj više...
Koja hrana, koji slatkiši su ukusniji od spoznaje Boga, od razmatranja Stvoriteljeve misli, od uputa riječi Božje? – pitao se naš sv. Jeronim kojemu sutra slavimo blagdan da bi zatim sam i odgovorio – Drugi možda posjeduju svoja bogatstva, a za nas je poslastica danju i noću razmatrati Božje zakone. (Epistola XXX) Polazeći od ovih misli sv. Jeronima, koje nažalost ne dijele mnogi od nas koji se dičimo kršćanskim imenom, svoje razmišljanje nad današnjim svetopisamskim tekstovima želim započeti prvim čitanjem…
Pročitaj više...
Evanđelje nam je progovorilo o nekom upravitelju i o njegovom nezakonitom poslovanju. Isus nam tog upravitelja i njegovo poslovanje ističe kao primjer. To nam se čini poprilično čudno. Da bismo, međutim, shvatili Isusovu poruku, ovo evanđelje i njegovu prispodobu bismo trebali smjestiti u kontekst je prošlonedjeljnog evanđelje, osobito prispodobe o izgubljenom sinu koja je primjer nesmotrenog korištenja bogatstva. Nadovezujući se na tu prispodobu i izgubljenost onoga koji svoje bogatstvo želi samo za sebe i zadovoljenje svojih sebičnih želja, Isus nam…
Pročitaj više...
Bibliju, a s njom i svoje kršćanstvo, često pretvaramo u zbirku propisa o tome što se smije i što se ne smije. Ona, međutim, nije zbirka propisa, nije moralni udžbenik, kao što nije ni udžbenik iz povijesti, zemljopisa i sl. Biblija je odgovor vjere na stvarnu, djelujuću riječ Božju koja je svoj vrhunac imala u Kristu, Božjoj Riječi koja je tijelo postala i nastanila se među nama. Ona je zapravo Božja ponuda ljubavi upućena čovjeku, poziv čovjeku na zajedništvo i…
Pročitaj više...
„Dođe li tko k meni, a ne mrzi svoga oca i majku, ženu i djecu, braću i sestre, pa i sam svoj život, ne može biti moj učenik! I tko ne nosi svoga križa i ne ide za mnom, ne može biti moj učenik.“ Tako je Isus govorio silnom mnoštvu koje je s njim putovalo. To govori i danas onom silnom mnoštvu od 2,1 milijarde ljudi na zemlji koje se zovu kršćani. Teške riječi, istovremeno i neshvatljive i obeshrabrujuće za…
Pročitaj više...
Slika iz današnjeg evanđelja koja pokazuje uzvanike kako biraju prva mjesta u mnogočemu ocrtava svakodnevni život obilježen nadmetanjima, borbom za prva mjesta, željom za karijerom, uspjehom, moću. Ovo je uzrok mnogim sukobima. Svi smo na riječima ponizni, skromni, ne navezani na čast, danas smo često ponizni i pri izboru mjesta za stolom ili u crkvi jer svi radije sjedamo negdje otraga, ali u stvarnosti to baš i nije tako jer nam je ponekad dovoljna i najmanja riječ, pa čak i…
Pročitaj više...
Današnji evanđeoski ulomak nije izravni nastavak evanđeoskog ulomka od prošle nedjelje – Luka je u međuvremenu smjestio neke događaje, jedno ozdravljenje i nekoliko prispodoba o kraljevstvu Božjem – ali se svejedno izvrsno na njega nastavlja. Povezanost između evanđelja prošle i ove nedjelje očituje se osobito u tome što smo prošle nedjelje bili pozvani razmišljati o stvarnosti podijele koju izaziva Krist i njegova riječ – on i njegova riječ podijelili su svijet na one koji su za njega i one koji…
Pročitaj više...
Oganj i razdjeljenje o kojima govori Isus u današnjem evanđelju nastavak su i logična posljedica onog prošlonedjeljnog govora o malom stadu, prvim vrijednostima i blagu nepropadljivom. Isusov govor nikoga ne ostavlja ravnodušnim, jer on poput Jeremije u ulomku iz prvog čitanja svakome, nikome ne podilazi već uvijek i bez obzira na posljedice govori istinu. Istina je oganj koji u svijetu zavedenom laži – sjetimo se one prve laži u povijesti koja je bila uzrok onog prvog nemira, nemira između čovjeka…
Pročitaj više...
„Žena odjevena suncem, mjesec joj pod nogama, a na glavi vijenac od dvanaest zvijezda“, iz Ivanovog proročanskog viđenja je Crkva kao hodočasnički Božji narod na putu kroz povijest i vrijeme obilježene „porođajnim bolima i mukama rađanja“, a u izvršenju svoje sasvim osobite zadaće da „porodi sina, muškića, koji će vladati svim narodima palicom gvozdenom.“ Na tom hodočasničkom putu Crkva nije sama, objašnjava nam ova slika žene odjevene u sunce. S njom je Bog koji ju je učinio pobjednicom nad svim…
Pročitaj više...