Dubrovačka Biskupija

Korčulani hodočastili Gospi Čarskog polja

Korčulani hodočastili Gospi Čarskog polja

Od davnina pobožni puk otoka Korčule 25. srpnja hodočasti u korčulansko svetište Gospe Čarskog polja. Tako je bilo i u srijedu kada je svečanom procesijom kroz vinorodno Čarsko polje i koncelebriranim misnim slavljem kojeg je predvodio biskup msgr. Mate Uzinić proslavljen za korčulane jedan od najvećih marijanskih blagdana. Predvodeći euharistiju u zajedništvu sa generalnim vikarom Dubrovačke biskupije msgr. Petrom Palićem, dekanom Korčulanskog dekanata don Nikolom Berišićem, župnikom domaćinom don Antom Burićem i ostalim svećenicima, biskup Uzinić u svojoj homiliji istaknuo je Marijinu posredničku ulogu. Potaknuo je nazočne hodočasnike da „uvijek pristupaju Gospi s povjerenjem vjerujući da ona čuje sve naše molitve, osjeća naše potrebe, znade sve naše želje i da će ih, kao što je to činila kroz cijelu kršćansku povijest, prenijeti svome sinu Isusu Kristu koji ih, kao jedini posrednik između Boga i ljudi, može, a i hoće uslišati u skladu s Božjom voljom.“ Na kraju misnog slavlja župnik don Ante Burić zahvalio je svima koji su utkali dio sebe u proslavu ovog blagdana. Zahvalio je i biskupu Uziniću za predvođenje i ostalim svećenicima, od kojih je veći broj onih koji su nekada bili čarski župnici, za sudjelovanje u proslavi. Tijekom procesije i misnog slavlja pjevanje je animirao mješoviti pjevački zbor župe Svih Svetih iz Blata, pod ravnanjem fra Frane Bosnića.

 

Iako Svetište Gospe Čarskog polja datira još iz 14. st, njegova važnost raste početkom 17.st kada brigom korčulanskih biskupa ovo svetište dobiva alabastreni reljef na kojem su prikazani detalji iz života Blažene Djevice Marije. Od tada postaje hodočasničko mjesto cijelog otoka Korčule, gdje i danas, ne mali broj vjernika s pouzdanjem pješice hodočasti.

 

Koliko je korčulanima bitan blagdan Gospe Čarskog polja pokazuju i brojni korčulani koji žive u dijaspori. Oni svoj odmor i boravak kod kuće planiraju tako da mogu hodočastiti svojoj Gospi Čarskog polja. Među hodočasnicima bili su i brojni domaći i strani turisti koji ovih dana odmaraju diljem otoka Korčule.

 

Iz propovijedi biskupa Uzinića

Lik BDM Gospe Čarskog polja, uz koji su povezane legende o ukazanju i čudesnom dolasku Gospina lika koji je prikazan u pet reljefa koji prikazuju otajstva iz Gospina života – Navještenje, Porođenje, Poklon mudraca, Krunjenje i središnji motiv Uznesenje – bogat je simbolikom i mogućim značenjima. U svim tim prikazima, osim u onom kad joj se Isus nalazi u naručju, vidimo Gospu u molitvenom stavu i s uzdignutim rukama. U Marijinom molitvenom stavu možemo otkriti trajni odnos koji je Marija kao član Crkve imala i ima prema Bogu, ali i u odnosu prema Crkvi. Ovu Marijinu dimenziju moliteljice i zagovornice Crkve pred Bogom dodatno pojačava činjenice da se središnji Gospin lik nalazi kao u nekoj lađi, a tako je i s Isusovim likom položenim u jasle koje također sliče na lađu, što nam omogućuje da u lađi prepoznamo i sliku Crkve čiji je Marija najistaknutiji član. Ovo dodatno dočarava i ono trajno stanje koje je Isusovim utjelovljenjem u lađu – čovječanstvo – nastalo u odnosu između Marije i Boga kojemu se Marija moli i lađe – Crkve – u kojoj se Marija nalazi, za koju moli i koju zagovara. Kako to funkcionira u odnosu između Marije i Boga, a nakon toga Marije i Crkve pojašnjava nam izabrano evanđelje u kojemu Gospa primjećuje ono što nam nedostaje, a svi mi smo, cijela Crkva, mladenci kojima ponekad nedostaje vina, i to što primjećuje prenosi svom sinu Isusu. „Vina nemaju“ – kaže mu Marija, da bi nakon toga, znajući štio će on učiniti, nama koji smo ostali bez vina prenijela njegovu volju: „Napunite posude vodom!“ To je dobitna kombinacija koja uvijek funkcionira, kombinacija koja kroz svu crkvenu povijest preobražava nevjeru u vjeru, beznađe u nadu, mržnju u ljubav, pretvara vodu u vino.